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3월 23일 - 칼럼

skyelee 2019. 3. 24. 11:09



(앞부분 생략) as a columnist, “I am either in the heating business or the lighting business.” Every column or blog has to either turn on a lightbulb in your reader’s head — illuminate an issue in a way that will inspire them to look at it anew — or stork an emotion in your reader’s heart that prompts them to feel or act more intensely or differently about an issue. The ideal column does both.


(생략) 칼럼니스트로서 나는 난방사업을 하거나 조명사업을 하는 셈이다. 모든 칼럼이나 블로그는 독자들의 머리 속에 전등을 켜듯 밝혀 주거나사람들이 사안을 새롭게 있게 영감을 줄수 있도록 밝혀주어서아니면 독자들의 가슴에 감정의 불을 지펴 사안에 대해 좀더 강하게 또는 다르게 느끼고 행동할수 있도록 돕는 것이다. 이상적인 칼럼은 둘다 한다.


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뉴욕타임즈 칼럼니스트이자 여러 베스트셀러 저자인 토마스 프리드만이 생각하는 칼럼니스트라는 직업조명사업이거나 난방사업이라는 비유가 재미있고 적절하다. 그의 “Thank You for being Late”중 에서.